Doel
Met dit hulpmiddel leer je je eigen manier van begeleiden (lesgeven/ instrueren/coachen) in leerwerkomgevingen in kaart te brengen, stel je jezelf kritische vragen hierover en word je geïnspireerd met mogelijke andere vormen van begeleiden.
Voor wie?
Iedereen die een rol speelt in het leren van studenten in leerwerkomgevingen, zoals (praktijk)docenten, coaches, instructeurs, werkplekbegeleiders en leermeesters. Leerwerkomgevingen zijn situaties waar leren en werken samenkomen, zoals werkplek simulaties, leerwerkplaatsen en hybride leeromgevingen.
Voordat je aan de slag gaat
Uit onderzoek blijkt dat je als begeleider twee begeleidingsstrategieën toepast tijdens je begeleiding. Soms richt je meer en op andere momenten empower je meer. Bekijk deze korte uitleg over het richten en empoweren:
Op deze site kun je eventueel meer lezen over richten en empoweren.
Vragen of opmerkingen?
Neem contact op met Anne Khaled, anne.khaled@hu.nl
Terug